niedziela, 26 sierpnia 2012

PMB Pakiet Startowy


Z przyjemnością udostępniamy Pakiet Startowy Przygodowego Młota Bojowego - jest to rodzaj demonstracji tego jak wygląda Projekt. Całość obejmie dodatkowe karty Spotkań, Skarbów, nowych Awanturników, potężniejsze Potwory, rozwój postaci, podróże i rozgrywkę w Osadzie, nowe Przygody oraz znacznie więcej!

Tutaj linki do pozostałych elementów:
Przygody
Awanturnicy
Tabela potworów (1.1)


Zabieram się za dalsze prace.

P.S. Proszę o uwagi dot. błędów lub ew. braków w Pakiecie Startowym.

edit poooq: alternatywne linki do pobierania plików w zakładce POBIERANIE.

28 komentarzy:

  1. Wspaniała robota!!! Wielkie dzięki, niesamowite dzieło! Zwróciłem tylko uwagę, że karty potworów są zupełnie inne niż w oryginale i odwołują się do tabeli, co uczyni grę mniej czytelną - skąd ten wybór, czemu nie zachowałeś oryginalnego layoutu? Zwróciłem też uwagę na błędy interpunkcyjne w tekście niektórych kart, ale nie mam pomysłu, jak efektywnie Ci o nich zameldować (nie chcę przeklejać całych tekstów).
    Pozdrawiam!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za pierwszy komentarz i uwagi :)
    Co do kart Spotkań - Potwory to jest to rozwinięcie tego co proponował sam wydawca. Mianowicie w Podstawce zawarto jedynie kilka kart Event (opisujących zdarzenia i jak zauważyłeś konkretne Potwory). Problem pojawiał się po kilku rozgrywkach - podręcznik oferował znacznie więcej Zdarzeń oraz o wiele więcej rodzajów Potworów niż te na kartach (z poziomu pierwszego oraz wyższych). Wydawca zaproponował więc aby karty Event traktować jako klucz - jeśli pociągnie się kartę Event wówczas losuje się zdarzenie z tabelki, jeśli pociągnie się kartę Potwory, losuje się grupę z tabeli Potworów. Taki system działał także na wyższych poziomach. A oto co my zrobiliśmy: wprowadziliśmy wszystkie zdarzenia na karty oraz zgodnie z proporcją 2:1 daliśmy dwa zestawy kart Potworów odwołujące się do tabel (dwa zestawy będą w wersji pełnej PMB). Karty z konkretnymi liczbami usprawniają losowanie przeciwników oraz działają na każdym z 10 poziomów.

    Co do błędów interpunkcyjnych to jeśli masz czas spisz je proszę w prostej postaci (np. [Zdarzenia, nr 11, brak kropki po słowie "Zdarzenie"] itd.) - podam adres zwrotny.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyka!!! Yoshi jesteś wieeeeeelki!!! Pędzę do drukarni i w najbliższy weekend planuję pierwsze zejście do lochu (jak się wyrobię z wycinaniem). Zauważyłem, że dodałeś rewersy w liczbie równej awersom kart -nie będzie problemu przy wydruku. Pytanie: nie widzę żetonu wejścia do lochu oraz bram?! Kartę postaci możemy sobie sami stworzyć na bieżąco, bo też jej chyba nie ma? Teraz tylko grać i rozbudowywać o kolejne elementy. Jak będziesz miał coś do roboty to daj znać, chętnie pomogę?!

      Usuń
  3. Nad żetonami wejścia do Lochu oraz Bramami pracujemy - poooq ma urlop z dala od komputera :) Wrzucimy jak tylko będzie gotowe.
    Co do dalszej pomocy to będę stopniowo zamieszczał tekst do redagowania dot. pobytu w Osadzie + treść kart.

    Trzymam kciuki za pierwsze rozgrwki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm czy tylko mi nod32 blokuje wykonanie tego pliku? :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Yoshi, czy dodałeś do pakietu startowego charakterystyki awanturników: życiorys, zdolności, cechy, umiejętności bojowe? Bo jakoś nie umiem tego znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dorzuciłem podstawowe dane - choć jak wiesz całość jest gotowa. Zerknij jeszcze raz do głównego postu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję dokonać burzy mózgów i umieścić jakiś post/temat z najlepszymi zamiennikami figurek. Na przykład niełatwo jest obecnie dostać figurki bohaterów albo podobne. Największy kłopot jest chyba z barbarzyńcą. Polecam przejrzenie oferty do Mordheim na stronie GW, np. Pit Fighterzy będą użyteczni, można znaleźć też zamiennik Imperial Noble, Warrior Priesta, Witch Huntera i Halfling Thiefa.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Co dokładnie oznacza zwrot np. k6 x poziom Ran. Wynik rzutu kostką k6 pomnożyć przez jaki poziom Ran? Nie bardzo to rozumiem, czy zwrot "poziom" oznacza poziom doświadczenia awanturnika . np. poziom 1?

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że muszę doprecyzować to zagadnienie w zasadach. Frazę "[k6]x poziom" należy rozumieć jako wynik rzutu k6 pomnożony przez poziom Awanturnika.

    OdpowiedzUsuń
  9. Olbrzymie szczury mają w tabeli obrażenia równe 5, czy dobrze rozumiem, że zadają 5xk6 ran? Więcej niż ogr czy minotaur? Przy ich ilości 2k6 to jakieś maszyny do zabijania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błędnie wprowadzona wartość, miało być "S" - specjalne. Poprawiłem tabelkę, obecnie widnieje tam wpis "Spec." - ilość obrażeń podano w ataku specjalnym Śmiertelny Skok. Wrzuciłem zaktualizowany plik (nowy link).

      Zauważyłem jednakże, że pojawił się problem ze Snotlingami. W oryginale nie podano ile tak naprawdę (podstawowych) kości obrażeń zadają te Potwory. Zasada specjalna "Banda" oferuje modyfikator do rzutów na trafienie oraz do Siły. Jako, że są to przeciwnicy z poziomu 1, ustanowiłem ich Obrażenia na 1k6.

      Usuń
  10. Uff, a już się bałem tych Szczurów:) Za mną pierwsza samodzielna przygoda, pół sobotniej nocy siedziałem w Lochu. Na początku trzeba oswoić się z wszystkimi zasadami, trochę to trwało - tym bardziej że grałem solo. Figurki bohaterów wziąłem z Runebounda, elementy Lochu ładnie podkleiłem, bramy zmajstrowałem sam i dalej po złoto i sławę. Grało się świetnie do momentu kiedy zaczęły wpadać Niespodziewane Zdarzenia, fala potworów zalała moich awanturników i wyprawa zakończyła się tragicznie. W następną sobotę powtórka, coś mi się widzi, że zainwestuję w figurki. Gra jest o wiele lepsza od Descenta jak dla mnie.. Jeszcze raz dzięki Yoshi za włożoną pracę - nie poszła na marne. Na maila podeślę Ci błędy, które wychwyciłem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za uwagi, wprowadziłem poprawki, plik wkrótce zamieszczę w sieci. Cieszę się, że rozgrywka się podobała i liczę na kolejne komentarze.
    Co się tyczy Niespodziewanych Zdarzeń, to rzeczywiście czasem sypie się jedno za drugim. Dobrym sposobem na przetrwanie jest osłanianie Czarodzieja pozostałymi Awanturnikami - jeśli padną na skutek ciosów Potworów to nadal nie pozwolą im podejść do Czarodzieja (stale zajmują pole), a ten będzie w stanie ich uleczyć na koniec tury.

    Czekam na następne komentarze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dwa pytania. Czy czary wychodzą automatycznie? To znaczy wybieram czar, płacę punkty Mocy, rzucam i jest efekt. Nie ma czegoś takiego, że czar może nie wyjść, nie udać się?
      Czy przygody z księgi przygód są wszystkie na poziomie 1 doświadczenia czy też są jakoś stopniowane?

      Usuń
    2. Zaklęcia rzucane przez Awanturników wychodzą zawsze chyba, że opis zaklęcia mówi, że aby efekt zadziałał należy wykonać rzut kością. Czary rzucane przez Potwory mogą nie wyjść - efekt określa się rzutem 2k6.

      Co tyczy się Przygód, to 5 załączonych scenariuszu zostało specjalnie przerobionych pod Awanturników z pierwszego poziomu. Jednym z założeń Projektu jest stworzenie rodzaju mechanizmu, który będzie pozwalał modyfikować Przygody / przeciwników w zależności od poziomu Awanturników.

      Usuń
    3. Kolejna wyprawa i kolejne pytania:
      1. Żeton Lochu - Schody, rozumiem że można nimi zejść w głąb Lochu na niższy poziom,czy wtedy potwory powinny być mocniejsze np. z 2 poziomu? Ale można nimi chyba nie schodzić i potraktować je jak zwykły korytarz?
      2. Przedmiot klasowy - Eliksir uzdrawiający, zgodnie z opisem tracę go po użyciu (barbarzyńca był śmiertelnie ranny i go użyłem, dupek wylosował dwa razy 1 przy ustalaniu początkowego progu Ran i słaby jest jak kijanka), jednak gdy rozpocznę nową, zupełnie inną przygodę, elf będzie go znowu miał?
      3. Poziom doświadczenia - gdy dowolna postać uzbiera odpowiednią ilość złota np. 2000 na poziom 2 awansuje zgodnie z kartą rozwoju postaci, a wtedy automatycznie przechodzimy do tabeli potworów poziomu 2 prawda, nawet jeżeli pozostali jeszcze są na poziomie 1 ?!
      Sorry, że tak Cię zamęczam pytaniami ale gra jest po prostu genialna! Opracowałem już save bo w jednym podejściu ciężko ukończyć przygodę i codziennie wieczorem po robocie posuwam się w głąb Lochu,a z oddali dobiega ryk wściekłego Minotaura...
      Coś czuję, że sam będę się musiał wziąć za tłumaczenie kolejnych przygód bo tych 5 początkowych na długo mi nie starczą.

      Usuń
    4. Cieszę się widząc kolejne rozgrywki :)

      Ad. 1. Schody są traktowane jak normalny korytarz, nie wpływają na poziom potworów. Takie urozmaicenie włóczęgi po Lochu.

      Ad. 2. Przedmioty klasowe, które są jednorazowego użytku przepadają i nie odnawiają się z początkiem nowej Wyprawy. Jeśli stworzysz nowych Awanturników wówczas będą mieli nowe przedmioty klasowe. (Ja czasem robiłem tak, że nowo tworzeni Awanturnicy z automatu dostawali max ran, potem losowaliśmy).

      Ad. 3. Poziom Potworów dopowiada najwyższemu poziomowi Awanturnika w grupie. Czyli jeśli na 4 osoby, trzy mają 1 poziom, a tylko jedna 2, wówczas mimo, że w większości, pierwszopoziomowcy będą zmagać się z drugopoziomowymi Potworami.

      Praca trwa. Na widelec wziąłem Księgę III (Osada), która umożliwi łączenie rozgrywek w rodzaj luźnej kampanii. Księga II jest w większości skończona - mam opracowanych 18 klas Awanturników włączając czterech już udostępnionych.
      Potem przyjdzie pora na księgę IV - Bestiariusz oraz pozostałe przygody czyli Księgę V.

      Trzymajcie kciuki. Taki entuzjazm tylko mi dodaje sił!

      Usuń
  12. do roboty, do roboty ( jak powiedział jeden komunistyczny geniusz) gra świetna czekam na tusz i szybko do lochu pozdrawiam
    willow

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak tam po weekendzie? Jak wrażenia? Pytania, sugestie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Pytań na razie nie mam za to wrażeń nie brakuje!
    W niedzielę kolejna wyprawa zakończyła się klęską. Byłem mniej więcej w połowie Lochu kiedy wyrzuciłem 1 w fazie Mocy. Wyskoczyło Zdarzenie-pułapka z wężami, które pokąsały mi krasnoluda i barbarzyńcę, cwaniak elf i czarodziej uskoczyli. Ciągnę zgodnie z opisem kolejną kartę i wypada zdarzenie-Skorpiony. Kojarzysz kartę?! Żarty się kończą, wszyscy awanturnicy są poważnie ranni zanim wykończyłem te 20 skorpionów. Na 1-3 ciągnij kartę... Wilczy dół!? Krasnolud ani zipnął Rany na poziomie zero Czarodziej przywrócił mu 1 Ranę, jest bardzo kiepsko. Ciągnij na 1-3: stado k6+6 skavenów, wylosowałem w sumie 10! Masakra! Krasnolud ledwo żywy wyłazi po linie z wilczego dołu, reszta opędza się przed skavenami ale jest coraz gorzej. Ze strachu ich ciosy chybiają. Pierwszy pada barbarzyńca, krasnoludowi pęka lina, czarodziej dostaje w plecy, elf jeszcze się rzuca ale koniec jest bliski.Po chwili skaveny (zostały 4 sztuki) zbierają resztki ekwipunku moich awanturników. za tydzień nowe podejście.
    Gra żadną miarą nie jest prosta... Przy niefortunnych rzutach i układzie kart klęska murowana. Ilość przeciwników także potrafi być przytłaczająca. W pojedynkę nie są groźni ale w 10 czy 12 zwykle tłoczą się w całej komnacie i walka zamienia się w rzeź na przetrwanie z osłoną czarodzieja (plecami do ściany). Nie dotarłem jeszcze ani razu do komnaty końcowej a przecież tam dopiero czeka cała wataha + główny przeciwnik. Czy masz jakieś sugestie, porady odnośnie stosowanych strategii, w końcu jesteś weteranem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż mogę zaradzić. Szczęście jest rzeczywiście ważne, w końcu mechanika jest dość prosta i oparta na kościach - ale dla mnie to właśnie część uroku tej gry.
      Chronisz Czarodzieja innymi Awanturnikami, to najważniejsza ze strategii w grze. Chroniony będzie w stanie leczyć kompanów z końcem tury, choćby przywracając tylko 1 Ranę - wystarczy aby zaatakowali.
      Po każdej walce odpoczywaj tzn. wylecz grupę przed dalszą wędrówką.
      Pozostaw Wewnętrzną Moc na sytuacje, w których będziesz musiał leczyć Awanturników, a Czarodziej nie ma dość Mocy (tzn. wyrzucił 1 w Fazie Mocy).
      Napój Leczący, z którym startuje Elf pozostaw dla Czarodzieja - to najważniejsza postać.
      Korzystaj z umiejętności! Szał oraz Wielki Topór połączony z zasadą "Śmiertelnego Cięcia" potrafią wycinać całe szeregi przeciwników zanim ci zdążą zaatakować.
      I jeszcze jedno, pamiętaj, że wchodząc do Komnaty ciągniesz kartę Spotkanie dopiero po umieszczeniu wewnątrz ostatniego z Awanturników - co oznacza, że jesteś w stanie dobrze zasłonić Czarodzieja.

      Pamiętaj także, że nieprzytomni Awanturnicy nadal zajmują pole na którym stoją, tak więc stanowią barierę przed Potworami nawet jeśli są chwilowo wyłączeni z walki. Czarodziej jest nadal chroniony.


      Powodzenia i nie zniechęcaj się! Wkrótce wrzucę więcej materiałów - resztę kart Spotkań, karty Nagród oraz popracuję nad kolejnymi scenariuszami. A do tego czasu piszę dalej Księgę III - Osada.

      Usuń
  15. Witam.
    Po pierwsze gratuluję wykonania projektu startowego, fenomenalna robota fanów dla fanów (choćby nielicznych)! Pokłony dla was :D Jestem po dość wnikliwej lekturze małej części instrukcji, przyjrzałem się także arkuszom kart. Chcę niedługo wydrukować sobie cały Pakiet Podstawowy i mam parę pytań związanych nie stricte z grą, co z samym wydrukiem.
    1) czy wszystkie elementy PakietuPodstawowego są w zamkniętej formie, czy planujecie/macie gotowe poprawki, które będą wrzucone niebawem?
    2) jakieś małe sugestie odnośnie formy druku? ;) Folia samoprzylepna, czy może papier wizytówkowy o dobrej gramaturze? Temat rzeka, wiem... :D Zależy mi na jakości i trwałości.
    Zauważyłem też pewną rzecz. Otóż, chciałem wydrukować sobie karty w drukarni, przy okazji chciałem też, by mi te karty od razu ładnie przycięli. Zauważyłem jednak, że karty w pdfach mają nierówne odstępy, przez co gilotynowanie pocięłoby karty nierówno (ale powycinać mogę sobie zawsze ładnie w domu ;)). Dodatkowo z ciekawości pomierzyłem awersy i rewersy kart w pdfie Zdarzenia i okazało się, że awersy są nieznacznie mniejsze. Robiłem to "chłopską" metodą w gimpie :D Podrzucam screeny:
    http://zapodaj.net/d4d5de1424869.png.html
    http://zapodaj.net/10b3aff9b23ab.png.html
    Czy ktoś może potwierdzić, że awersy nie pokrywają się w pełni z rewersami, czy to moja "metoda" ma jakieś luki? ;)
    Btw, czytając instrukcję i przeglądając karty mógłbym wypisać błędy, które rzuciły mi się w oczy, dajcie znać, czy potrzebujecie nadal tego typu listę ;)
    Trwajcie przy projekcie nadal!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło przeczytać, że Projekt się podoba. Co do wydruku to trudno mi tutaj cokolwiek doradzić, sam będę próbował. Na czas prób drukuję wszystko na kolorowej drukarce laserowej (rewers i awers oddzielnie) i wrzucam to w koszulkę. Dla usztywnienia kart pomiędzy awers i rewers wkładam jakąś starą kartę (np. z L5K).

      Co się tyczy nierówno ułożonych kart oraz drobnej różnicy w wielkości to będziemy nad tym pracować. Muszę postudiować trochę bardziej Corela.

      Trzymajcie kciuki!

      Usuń
    2. Co do listy błędów to zawsze poproszę.

      Na razie nie będzie arkuszy z poprawianymi kartami, gdyż w ramach pełnego Projektu pojawią się kompletne talie kart. Jeśli i tam będą błędy, wówczas planujemy cykliczne wrzucanie arkuszy zawierających wyłącznie poprawione karty.

      Usuń
  16. @Has, dzięki za ciepłe słowa, cieszy, że z naszej pracy mają też frajdę inni gracze.
    Co do poprawek: pojawią się na pewno po jakimś czasie, może w formie erraty z kartami do wymiany z już udostępnionymi? Wiem, że niektóre żetony są do poprawienia.
    Co do drukowania: sam stosuję metodę opisaną http://planszoholik.pl/2010/04/29/planszoholiku-zrob-to-sam-czesc-3-zpt/ różnice w wielkości obu stron kart powinny pomóc w wycinaniu i równaniu krawędzi, wersja do wydruku dwustronnego jest w dalekich planach.
    O listę błędów prosimy cały czas, pozwoli nam to przygotować poprawione elementy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kawał dobrej roboty! A tu całkiem prosty patent na własne korytarze etc: http://www.terragenesis.co.uk/forum/viewtopic.php?t=7369

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie tam masz opis jak to zrobić? Wkręciłem się w makiety i chciałbym w przyszłości zrobić własną makietę do WQ.

      BTW jak mogę powiększyć dostarczone przez was korytarze, tak żeby po wydrukowaniu kwadraty miały pole 3x3 a nie 2,5x2,5? Pomyślałem, że rozładuje to trochę tłok na planszy :)

      Usuń