FAQ

P: Czy autorzy będą czerpać zyski z WH:Q 1,5?
O: Nie przewidujemy jakichkolwiek zarobków na tym projekcie. Jak ktoś będzie chciał sprzedawać gotowe zestawy na aukcjach musi się liczyć z klątwą Nurgla. No, chyba, że ktoś chce nas zmotywować i wesprzeć imperialami, nie będziemy się gniewać...(poooq)

P: Jakie dodatki wejdą w skład WH:Q 1,5 PL?
O: Pierwszy, główny etap prac skupia się na zebraniu i połączeniu w całość:
- podstawki (3 podręczniki gry, 4 klasy postaci);
- 8 character pack'ów (8 postaci);
- 3 Treasure packi (3 dodatkowe zestawy kart Nagród);
- 2 postacie dostępne jedynie przez pewien czas w tzw. Mail Order;
- 9 kolejnych postaci zawartych w periodyku Deathblow Magazine 1-3 (choć niektóre mogą zostać przesunięte na później jako dodatek/aktualizacja);
- artykuły z Deatblow Magazine 1-3 (np. bank, rozwinięte zasady dot. karczmy itp.);
- fanowska klasa postaci - Uczeń Kowala Runów;
- wiele zbalansowanych / zmodyfikowanych zasad;
- własne pomysły (np. Władca Lochu, Antybohater/ Nieznajomy, nowe przedmioty, własna klasa postaci - Inżynier, nowe sekcje tworzące planszę, zasady specjalne dot. komnat i komnat, końcowych, nowe potwory i wiele, wiele innych).
Następnie chciałbym zabrać się za dwie oficjalne kampanie:
- Catacombs of Terror
- Lair of the Orc Lord
Trzecim etapem będzie umieszczenie własnych kampanii skupiających się na potworach z kategorii:
- Jaszczuroludzie
- Chaos
- Mroczne Elfy
- Królowie Grobowców Khemri
Cały czas będziemy także wprowadzali poprawki oraz drobne rozwinięcia (nowe przedmioty, zaklęcia, grupy potworów).(Yoshi)

P: Czy planujecie dodać też materiały fanowskie z http://wquest.free.fr/?(Marvin M.)
O: Bazujemy na wielu modyfikacjach i uwagach autorów gry, których teksty zamieszono w Muzeum (np. Petera Harensnape). Na razie skupimy się na wymienionych powyżej. Kto wie jaki kierunek obierze projekt w przyszłości. (Yoshi).

P: Czy autorzy mają inne rozwiązanie na przedstawienie Postaci i Potworów niż figurki?
O: -Tak. Planujemy stworzenie żetonów przedstawiających wszystkie z Postaci i Potworów w celu zmniejszenia kosztu stworzenia własnego egzemplarza Przygodowego Młota Bojowego (Yoshi).
-Ja ze swojej strony spróbuję opracować zestaw znaczników graczy na wzór tych użytych w Arkham Horror. (poooq)


P: Jakiego rodzaju autorskie pomysły znajdą się w projekcie?
O: Projekt będzie zawierał masę modyfikacji mających na celu zbalansowanie rozgrywki na wyższych poziomach gry. Poza tymi modyfikacjami gra będzie zawierała takie nowe elementy jak:
1.  Władca Lochu - dotychczas gracze mieli do wyboru rozegranie przygody (które nadają się praktycznie wyłącznie jako scenariusze uczące mechaniki - nie wprowadzają zbytniego wyzwania dla zaawansowanych graczy). Drugą opcją było zagranie standardowej Wyprawy, gdzie na końcu czekało kilka grup Potworów - czasem zdarzył się jakiś nekromanta czy heros, lecz w większości przypadków były to po prostu po raz kolejny zwykłe potwory.
Z tego powodu powstaje nowa grupa przeciwników strzegąca Komnaty Końcowej. Władca Lochu będzie tworzony losowo - rasa / zdolności / przedmioty magiczne / zaklęcia / zasady specjalne / strażnicy - wszystko dające setki kombinacji i podnosząca znacznie poprzeczkę. Dopiero po pokonaniu Władcy Lochu, gracze otrzymają ostateczną nagrodę.


2. Antybohater/Świta Władcy Lochu - (nazwa nadal do ustalenia). Jest to opcja podnosząca stopień wyzwania oraz dodająca atrakcyjności rozgrywce. Stworzyliśmy kolejną grupę Potworów, które tak jak gracze znalazły się w Lochu (celowo, bądź też przypadkiem). Karta-symbol takiej istoty jest umieszczana w talii Spotkania i w chwili jej pociągnięcia rozpoczyna się pojedynek lecz na specjalnych zasadach. Każda z istot posiada swój własny profil, zasady specjalne, zasady specjalne walki oraz warunki zwycięstwa. Jest na przykład:
- Monstrum z głębin - wielka bestia zamieszkująca pod Lochem, która na wzór mitycznego Krakena wypuszcza swoje macki poszukując ofiar. Każda z Postaci zostaje zaatakowana przez jedną mackę, po pokonaniu których na krótki czas pojawi się jedna z paszczy Monstrum. Dopiero atakowanie tej "części" bestii zadaje jej prawdziwe rany. Walka może zająć dość sporo czasu.
- Drapieżca - dumny łowca z rasy Jaszczuroludzi przybyły do Lochu by zdobywać trofea. Całe pomieszczenie wypełnia morzem jaszczurek i węży podczas gdy sam atakuje znienacka wyskakując na jedną 
z Postaci. Znika co kilka tur, by się pojawić przy innej Postaci.
- Golem Nulifikator - żelazny kolos żywiący się magią, którą wysysa z otoczenia. Utrudnia rzucanie zaklęć oraz pozbawia mocy magiczne przedmioty pobliskich awanturników.
- Skink Kapłan Przedwiecznych - jaszczuroczłek wspierany przez potężne magiczne statuy. Rzeźby oferują mu magiczne zdolności (magiczne pioruny, przyzywanie potworów, zalewanie Lochu) oraz chroniącą moc. Dopiero pokonanie statu pozwala na zranienie kapłana.
- Czarny Ork Bębniarz - wielki zakuty w stal Ork walący w bęben co sił. Jego "muzyka" wpływa zarówno na graczy (ujemnie) jak i na Potwory (zwiększa możliwość trafienia, ilość zadawanych ran, wytrzymałość itd.). W dodatku hałas sprowadza coraz to więcej przeciwników, a z sufitu Lochu zaczyna się niebezpiecznie sypać kurz i kamienie.
Co jest ważne, walka z tymi przeciwnikami odbywa się na bardzo niewielkim obszarze (jedna, dwie sekcje) i za jej wygranie nie ma żadnej nagrody!

3. Zasady specjalne Komnat - Do tej pory jedynie rozgrywanie Przygód wprowadzało zasady specjalne w niektórych miejscach, lecz w bardzo małym stopniu i dość rzadko. Planujemy stworzenie kilku prostych zasad specjalnych, które będą obowiązywały zawsze (nie tylko podczas rozgrywania konkretnych Przygód), gdy Postacie znajdą się w którejś z Komnat lub Komnat Końcowych - ograniczenia ruchu, modyfikatory trafienia itd.
(Yoshi). 

P: Czy projekt nadal się rozwija czy został zawieszony?
O: -Projekt nadal się rozwija i będzie się rozwijał. Nie zarzucamy pracy. Po przerwie wracamy z nowymi siłami robiąc kolejne kroki w kierunku ukończenia PMB.
(Yoshi).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz