wtorek, 29 października 2013

Zmiany, zmiany, zmiany...


Po ostatnich rozgrywkach doszedłem do wniosku, że nie jestem zadowolony z efektu i muszę coś zmienić, urozmaicić.

Na pierwszy ogień idzie Księga Przygód.
Zauważyłem, że scenariusze niestety nie są zawsze grywalne. Pomysł z rozbiciem / zmianą zasad na każdy z poziomów Lochu był zacny. Niestety życie pokazało, że się nie sprawdza. Drobne modyfikatory na pierwszych poziomach nie zawsze są drobne. To samo dotyczy przeciwników.
Dlatego będę przerabiał Księgę Przygód. Nowa wersja będzie zawierała po 2 Przygody na każdy poziom Lochu dla każdej z Komnat Końcowych. Czyli 5 komnat x2 scenariusze x3 poziomy, co nam daje łącznie 30 fabularnych opowieści. Uff... masa pracy. Ale wierzę, że dzięki temu rozgrywki będą bardziej zbalansowane i dadzą masę frajdy.

Drugim pomysłem jest urozmaicenie samego Lochu. Jak zauważyliśmy ze współgraczami, wędrówka bywa nudna. Te same korytarze, formacja grupy i nieustanne "rzucanie milionem kości". Na ostatnie nie jestem w stanie (możliwe, że na razie) poradzić - właściwie, to jest to dla mnie kwintesencja tej gry :). Co do pozostałych uwag, możemy zadziałać.
Co powiedzielibyście na to żeby za każdym wejściem do Korytarza oraz Komnaty losowo określać jakieś pole, które zachowuje się inaczej? Np. jest nieprzystępne, zawiera niebezpieczne osuwisko lub może skrzynię ze skarbami?
W oryginalnej wersji WHQ występują żetony, które są generalnie wykorzystywane przez Mistrza Gry - w wariancie na 5 osób. Postanowiłem wykorzystać te elementy do wprowadzenia różnorodności w Lochu. Dlatego teraz za każdym razem, gdy Awanturnicy wejdą do nowej Sekcji będą losowo wybierali z puli żetony terenu (1 w Przejściu i 2 w Komnacie) i ustawiali je na losowych polach Sekcji.

Wkrótce więcej informacji.




2 komentarze:

  1. Na chwilę obecną mam szkielet 25 scenariuszy (przerobione istniejące oraz nowe przygody) oraz masę pomysłów. Tylko z czasem kiepsko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już zwracałem na to uwagę, ale bez odzewu, więc może ponowię: nie można pobrać plików starszych niż sierpień 2013, można to poprawić, najlepiej umieszczając na takim serwerze, który się nie ma czasowego ograniczenia?

    Druga kwestia dotyczy zasad gry: może czegoś nie doczytałem albo nie znalazłem, ale karty spotkań nie zawierają potworów - czy to celowy zabieg, czy prace nad tymi kartami trwają? Bo w instrukcji jest napisane, że potwory pojawiają się na planszy po wyciągnięciu karty spotkania... Jestem trochę zdezorientowany, byłbym wdzięczny za info:)

    Fajnie by było umieścić wszystkie zaktualizowane pliki stanowiące dotychczasową całość w jednym miejscu - starając się ściągać pliki na bieżąco łatwo pogubić się, co się ma w jakiej wersji.

    Poza tym może warto byłoby umieścić listę komponentów ze wskazaniem, które są tłumaczeniem zasad i elementów angielskich, a które autorskim projektem twórców PMB. Ciężko się w tym połapać.

    Gorąco kibicuję projektowi, nie zawsze mam czas zapoznawać się z pracami na bieżąco, ale staram się:) Jeśli coś przeoczyłem i wątpliwości są bezpodstawne, wybaczcie.

    OdpowiedzUsuń